Part Five: Vad är kärlek?

jag kan ju inte säga vad kärlek är. jag kan bara beskriva vad kärlek är för mig.
Jag kan inte påstå att man har samma kärlek till en person som t.ex. min kärlek till musik.

Om jag skulle beskriva min kärlek till musik så hade jag kunnat skriva en hel novell.
Men om jag skulle beskrivit det kortfatat hade de låtit ungefär såhär:

Ni kommer att skratta, men musik är min anledning med livet.
Det är inte själva melodin som gör låten.
 Det är lyriken, det är när du hittar en låt med en lyrik du kan referera till.
Det är inte bara lyriken och melodin som gör det heller, en stor roll som spelar in för mig är artistens bakrund eller vilken stil och känsla bandet levererar.
Musik har alltid varit en stor del av mig. Men det har blivit mer och mer de senaste åren.
Den bästa känslan som finns är att få sitta alldeles för sig själv och skriva sin egen lyrik.
Musik är ett ganska "hemligt" intresse jag har.
 Det är inget jag brukar snacka eller "skryta" om, därför tror många också att jag är totalt tondöv osv.
Men då berättar jag en gång för alla nu att musik är en anledning till att jag klarar av att gå upp på morgonen och en anledning till att jag kan somna på kvällarna.
Därför är också musik ett känsligt ämne att diskutera med mig. Ska du klaga på min musik genre så gör det så att jag inte hör det. En förolämpning till min musik blir en förolämpning för mig.
Musik har hjälpt mig att hitta vem jag är. I slutet av nian hittade jag ett band som reflekterar exakt vem jag är genom sin lyrik. Jag har mycket att tacka det bandet.
Som jag sa, ni kan skratta åt detta. Musik kan vara en "hobby" för er, men för mig är det en livsstil.
och det är kärlek för mig.

http://www.myspace.com/thealteregon

dock kan jag ju inte glömma att nämna mina wunderbara vänner! dem gör en stor del av mitt liv med!
maaassaa kärlek på er! <3


/ Homos are gay ©


Kommentarer
Postat av: Niiisseee kladdar

-tar fram förstoringsglaset å leta efter sötplöttannöttan på bilden- ;O...svååårt att se ffs!

2010-11-24 @ 19:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0